Využijte super akce na ložní soupravu z dutým vláknem. Nyní jen za 499 Kč. Najdete ZDE

Nakupte ještě za 2 000 Kč a získáte dopravu ZDARMA
0 0 Kč

Do košíku zatím nebyly přidány žádné položky.

+420 228 226 183Po-Pá 9-17

Napsáno: 29. 03. 2020

Spánek. Jedna z nejdůležitějších lidských potřeb. A přesto se o něj kolikrát sami dobrovolně ochuzujeme. “Ještě se mrknu na jeden díl”, “No co, zítra to v té práci nějak zvládnu, 4 hodiny spánku jsou docela v pohodě.” – říká vám to něco? Pokud ano, máme pro vás špatnou zprávu. Váš oblíbený seriál vám bohužel energii na další den nedodá. Spánek ano. Připravili jsme si pro vás proto 7 tipů k dosáhnutí kvalitního, zdravého spánku. Uvidíte, že se budete cítit mnohem lépe.

1. Proč si nastavovat budík na dobu, kdy chceme jít spát?

Pravidelný spánek je klíčový. Choďte spát a vstávejte každý den ve stejnou dobu a nebudete mít problém ani s usínáním, ani s lehkým spánkem. Lidé od přírody vyznávají návyky a obtížně se přizpůsobují změnám ve vzorech spánku. Pokud jste toho tedy přes týden moc nenaspali, víkendové dospávání to nikdy nenahradí. Začněte si kromě budíku nastavovat i tzv. “usínák”, který vás upozorní, kdy je čas vlézt do postele.

2. Proč necvičit před spaním?

Cvičení je pro naše tělo zásadní a skvělá věc. Večer by ale mohlo napáchat víc škody než užitku. Dvě až tři hodiny před spaním už rozhodně necvičte. Cvičením se nám totiž uvolňují endorfiny a další chemikálie, které způsobují, že jsme čilejší a aktivnější. A to před spaním rozhodně nechceme

3. Alkohol jako zabiják Rem spánku

Alkohol před spaním vás sice může uvolnit, ale nadměrné užívání vás připravuje o REM spánek a tím vás udržuje v lehčích fázích spánku. Kromě toho se dokonce můžete budit uprostřed noci, právě když alkohol z vaší krve vyprchá.

4. Odpolední šlofíky, ano nebo ne?

Šlofíky vám můžou pomoct vykompenzovat ztracený spánek a ukazuje se, že jsou pro naše tělo přirozené a zdravé. Nechoďte si ale zdřímnout po třetí hodině odpoledne. To vám spíš způsobí problémy s večerním usínáním. Taky není dobré přes den spát déle než hodinu. Dvacet minut je ideální čas, který vám dodá energii a zároveň nenaruší váš spánkový harmonogram.

5. Horká koupel místo ukolébavky

Horká koupel je před spaním ideální. Pokles tělesné teploty potom, co vylezete z vany, vám dodá pocit ospalosti. Díky koupeli se navíc budete cítit uvolnění a ukolébaní, tím pádem i připravení na ničím nerušený spánek.

6. Jak zahnat úzkost z toho, že nemůžu usnout?

Všichni jsme to asi někdy zažili. Hodiny se převalujete v posteli a ne a ne usnout. Je to tak nepříjemné, že po chvilce začneme být naštvaní a pak to může dojít i do fáze naprosté bezmoci až úzkosti. Naše rada je: Neležte bdělí v posteli. Pokud v posteli strávíte více než 20 minut a pořád se vám nechce spát, vstaňte a věnujte se něčemu, co vás uklidňuje. Úzkost z toho, že nemůžete spát, usínání ještě ztíží.

7. Rituály před spaním

Než půjdete spát, odpočívejte. Nenechávejte si práci na pozdní večerní hodiny. Snažte se dodělávat věci do kocne a nenechávat je rozdělané. To vše vám nevědomě zatěžuje hlavu. Součástí vašeho rituálu před spaním by měla být nějaká uklidňující činnost. Poslouchejte hudbu nebo si čtěte knížku a uvidíte, že budete spát jako nemluvně.

Zobrazit všechny články