Nakupte ještě za 999 Kč a získáte dopravu ZDARMA
0 0 Kč

Do košíku zatím nebyly přidány žádné položky.

+420 228 226 183Po-Pá 9-17

Napsáno: 07. 04. 2021

Spánek je přirozenou součástí našich životů. Ve spánku zpracováváme zážitky z minulého dne, dochází k uložení paměťových stop a organismus regeneruje. V dnešní uspěchané době má však čím dál více lidí problém usnout. Naštěstí existuje několik možností, jak spánek zkvalitnit. 

Zaměřte se na příčinu nespavosti

V první řadě se snažte najít příčinu vaší nespavosti. Krátkodobá nespavost trvající několik nocí může být způsobena obavami z nějaké události a tělo se s ní popere. Dlouhodobý deficit spánku má na organismus neblahý vliv. Nespavost sebou přináší únavu, podrážděnost, bolest hlavy, nesoustředěnost a snížený sexuální apetit. 

Za neschopností usnout mohou být psychické problémy, deprese nebo dlouhodobý stres. Příčinu můžete najít i v nevhodné životosprávě, těžké jídlo není před spaním vhodné a kofein vás zase příliš nabudí. Problémem je také bolest, různá onemocnění či nedostatek fyzické aktivity. 

Léky na spaní až na posledním místě

Vzít si prášek na spaní může být lákavé, je to jednoduché řešení a je bez práce. Bohužel užívání léků na spaní má svoje rizika. Na lécích na spaní si snadno vypěstujete závislost, neodstraníte jádro problému a léky mohou mít spoustu nežádoucích vedlejších účinků. 

Chcete-li pro svůj lepší pocit polykat nějaké prášky, tak si kupte hořčík v tabletách. Tělu tím prospějete, protože hořčík je v dospělé populaci jedním z nejvíce deficitních minerálů. A jedním z příznaků nedostatku hořčíku je podrážděnost a nespavost. 

Nepodceňujte spánkovou hygienu 

Spánková hygiena je prvním krokem k odstranění problémů se spaním. Najděte si svou specifickou spánkovou rutinu a každý večer ji pravidelně opakujte, tělo si za několik týdnů přivykne a večer se vám bude chtít spát automaticky. Zde je několik typů pro zkvalitnění spánku:

  • Snažte se chodit do postele ve stejný čas
  • Vyvětrejte pokoj na vhodnou teplotu 18 – 20 stupňů
  • Odpoledne se vyhněte kofeinu (kolové nápoje, káva, černý čaj)
  • Pořiďte si tmavé závěsy nebo kvalitní stínění 
  • Vyberte si matraci přesně podle svých potřeb
  • Povlečení přizpůsobte ročnímu období a svým osobním preferencím
  • Vyhněte se těžkým jídlům a alkoholu 
  • Minimálně hodinu před spaním odložte telefon a vypněte televizi, modré světlo brání usínání
  • Pokud máte možnost, sviťte večer červeným světlem

Jóga a meditace vás zklidní

Pokud jste napjatí nebo přímo ve stresu, tak by vám mohla pomoct pravidelná tělesná aktivita. Přes den se můžete jít projít, proběhnout nebo si dát nějaké silové cvičení, ale před spánkem vsaďte na jemnější techniky. Pokud půjdete do postele po velké námaze, tak budete příliš rozpumpovaní a rozhodně neusnete. 

Jóga má spoustu variant, jemná jóga plná předklonů je vhodná do vaší večerní rutiny. Vyznavači jógy věří, že v hlubokém předklonu z vás odejdou veškeré starosti a vy se očistíte. Každopádně je jóga, meditace nebo jemný strečink je cesta k uvolnění a zbavení se starostí. 

Bylinky pro klidný spánek

Vsadit můžete i na osvědčené bylinky. Meduňkový čaj před spaním vás příjemně naladí, pomůže vám usnout a nebudete se budit. Podobně funguje i třezalka tečkovaná, která je považována za přírodní antidepresivum. Vyzkoušet můžete i chmel nebo kozlík lékařský ve formě kapek. Vždy se však držte doporučeného dávkování a po měsíci užívání si dejte alespoň týden pauzu. 

Jestliže si s bylinkami příliš nevěříte a bojíte se, tak osvědčenou klasikou na spaní je teplé mléko s medem. Tento lahodný nápoj je naprosto neškodný a bez obav jej můžete dát i svým dětem. Dětem, které nemají tři roky, dejte med vyrobený z květů a ne včelí, protože může obsahovat botulotoxin. 

Zobrazit všechny články

Související produkty
/ /