Povlečení, prostěradla, deky, osušky, ručníky, přikrývky a jiný bytový textil se slevou 35 %. 🌸
Co jíst a pít pro lepší spánek?

Co jíst a pít pro lepší spánek?

Se spánkovými problémy se potýká spousta lidí. Najít zakopaného psa je někdy pěkně tvrdý oříšek. Jednou z oblastí, na kterou se často zapomíná, je naše strava. Nevhodně rozložená strava během dne a celkově nesprávná skladba potravin může se spánkem pěkně zamávat. 

Vyvážený jídelníček po celý den

 Zdravý životní styl a vyvážený jídelníček jsou často skloňovány. Bohužel denní rutina spousty lidí je zdravému způsobu života na hony vzdálena. Pokud chcete zlepšit svoje zdraví, tak nemusíte ze dne na den změnit všechny svoje návyky a začít pětkrát týdně dřít v posilovně. Začněte pomalu, zvykněte si na nové věci a postupně přidávejte i další změny.

Začít můžete u pitného režimu, kdy vyměníte sladké pití za čistou vodu nebo čaje. Čaje pijte neslazené ovocné, bylinkové. Se zelenými a černými čaji to nepřehánějte, mají vysoký obsah teinu. Pokud vám čistá voda nechutná, tak přidejte čerstvé bylinky nebo oblíbené ovoce či okurku. 

Co se týče jídelníčku, tak vsaďte na přirozenost. Vyhýbejte se zpracovaným potravinám a fast foodovému občerstvení. Pokud je to alespoň trochu ve vašich silách, tak si jídlo připravujte doma. Opravdové potraviny pomohou zlepšit střevní mikrobiom a vynechání průmyslových dochucovadel může mít pozitivní vliv nejen na spánek, ale také na celkové zdraví a vitalitu. 

Pozor na kofeinové nápoje

Kofeinové nápoje dokážou organismus nabudit, rozproudí krev v žilách a zvednou tep i tlak. Takovýmto nápojům je lepší se odpoledne vyhýbat. Pokud pravidelně pijete kávu, tak si dejte šálek po obědě a máte-li chuť na kávu později, uvařte si bezkofeinovou variamtu nebo jinou kávovinovou alternativu. 

S kofeinem se setkáte také v kolových nápojích, kde je navíc štědrá dávka cukru, který působí zejména na děti jako velký stimulant. Kolové nápoje nejsou nic zdravého a v našem jídelníčku by se měly objevovat co nejméně. Vyhněte se i energetickým nápojům, které jsou plné umělých barviv a dochucovadel. A kombinace energetických nápojů a alkoholu nejen na večer je opravdu špatný nápad. 

Ideální večeře před spaním

 Jíte-li zdravě po celý den, tak ani večer nevystupujte ze své rutiny. V noci tělo odpočívá, regeneruje a ukládá paměťové stopy. Není dobré tělo zatěžovat trávením těžkých jídel. Vyhněte se proto večer tučným pokrmům, ani nálož sacharidů není to pravé. 

Pokud jste zvyklí na teplé večeře, tak si klidně dejte plátek libového masa se zeleninou a nějakou přílohou. Ideální jsou celozrnné potraviny, protože zasytí na delší dobu a dodají i štědrou porci vlákniny. Na studenou večeři se nemusíte vyhýbat pečivu, ale zvolte nejlépe celozrnné kváskové pečivo doplněné o kvalitní šunku a zeleninu. 

Bylinky navodí klidný spánek

Než se uchýlíte k lékům na spaní, zkuste nějakou bylinku. Nemáte-li s bylinkami žádnou zkušenost, tak se s někým poraďte nebo se zeptejte v lékárně. Nikdy nepřekračujte doporučenou denní dávku a nesbírejte bylinky, které sami neznáte. Přestože nejde o lék, tak i s bylinkami se musí opatrně. 

Pro navození spánku existuje hned několik bylinek. První z nich je meduňka, která voní příjemně po citronu. Na nespavost způsobenou stresem pomůže třezalka tečkovaná. Dále můžete vyzkoušet nějakou sypanou směs z lékárny, kde obvykle nechybí chmel otáčivý, kozlík nebo mateřídouška. 

Co se týče bylinek, tak je nemusíte pít jen ve formě čaje. Skvělá je také aromaterapie. Na rozvonění je ideální povlak na polštář z čisté bavlny, ze kterého se vůně dobře odpařuje. Výběr vůně je pak čistě na vás, začněte s levandulí nebo citronem, které jsou všeobecně oblíbené. U éterického oleje stačí několik kapek na polštář, při vyšší koncentraci vás může bolet hlava a kýžený spánek se nedostaví.