Využijte super akce! Při nákupu zvolte platbu předem a dopravu máte zcela ZDARMA :)

Nakupte ještě za 1 500 Kč a získáte dopravu ZDARMA
0 0 Kč

Do košíku zatím nebyly přidány žádné položky.

+420 228 226 183Po-Pá 9-17

Napsáno: 20. 10. 2017

Trpíte nespavostí, jste občas náměsíční nebo chrápete? Všechno to jsou poruchy spánku, které sledují například v takzvaných spánkových laboratořích. Nejčastěji jsou pacienti na pozorování v případě silného chrápání. Často totiž nejde jenom o to, že rušíte partnera v jeho klidném spánku, ale o vaše zdraví. O tom by mohli vyprávět například pracovníci spánkové laboratoře Fakultní nemocnice Motol. Ta se totiž specializuje na onemocnění s názvem Syndrom obstrukční spánkové apnoe.

 

Nejde jen o chrápání, dochází k zástavám dechu

 

Při tomto onemocnění už opravdu nejde jen o rušivé zvuky, ale o poruchy dýchání ve spánku. Dochází k zástavám dechu, po kterých následuje rychlé a hluboké nadechnutí, často i probuzení. Zástavy se během noci poměrně často opakují a spánek člověka trpícího tímto syndromem je tak značně nekvalitní. Spánková laboratoř funguje v Motole od roku 2003 a vyšetření se provádí krátkou ambulantní návštěvou a následnou jednodenní hospitalizací, při které je nemocný monitorován. Snímána je kromě jiného srdeční činnost a poloha těla. Lékaři tak zjišťují, kdy k zástavám dechu dochází.

 

Dnes už existují i různé spánkové poradny, kde se můžete poradit o svých obtížích nebo se prostě jen dozvědět něco o zdravém spánku. Slyšeli jste například o spánkové hygieně? Existuje několik pravidel, která bychom pro klidný a kvalitní spánek měli dodržovat všichni.

 

Několik pravidel pro klidný spánek

 

Všichni to víme, ale někdy je těžké odolat. Řeč je o večerních svačinkách. Víte, že byste neměli jíst večer těžká jídla, a hlavně nějakou dobu, uvádí se až 3 hodiny, před ulehnutím už nejíst vůbec. Neměli bychom se před spaním ani příliš stresovat, takže bychom si měli najít nějakou příjemnou a klidnou aktivitu, u které se na spánek připravíme. Aktivní sportování je lepší zařadit ještě před večeři, naopak ale klidná procházka může váš spánek výrazně zlepšit. Pro zdravý spánek je prý důležité i to, kdy vstáváme. Měli bychom podle rad odborníků vstávat přibližně ve stejnou dobu každý den, a to i o víkendu.

 

Není nad příjemné prostředí

 

A jak už to tak bývá, všechno souvisí se vším. Ke kvalitě spánku tak přispějete i koupí kvalitní matrace a příjemného ložního prádla. Syndrom obstrukční spánkové apnoe to sice nevyřeší, s tím vám budou muset pomoci odborníci na povolaném místě. My se specializujeme na to, aby vaše ložnice byla zdravým a vkusným prostředím, kde si odpočnete a kde se budete probouzet do nového dne aktivní a svěží. Najděte ten správný materiál a vzor, který sedí k vám a dopřejte si kvalitní spánek.

Zobrazit všechny články