Využijte super akce! Při nákupu zvolte platbu předem a dopravu máte zcela ZDARMA :)

Nakupte ještě za 1 500 Kč a získáte dopravu ZDARMA
0 0 Kč

Do košíku zatím nebyly přidány žádné položky.

+420 228 226 183Po-Pá 9-17

Napsáno: 17. 08. 2017

Noc co noc uleháte unavení do postele a stejně ne a ne usnout? Budíte se uprostřed noci a ráno vstáváte nevyspalí a rozlámaní nebo od brzkých ranních hodin znuděně koukáte do stropu? Pokud se v některém z těchto případů poznáváte, je na čase posvítit si na příčinu vaší nespavosti. Kromě nevhodného životního stylu, špatného psychického stavu či zdravotních problémů může být na vině i nevyhovující prostředí. Než tedy vyrazíte k doktorovi, zapřemýšlejte na tím, zda pro váš klidný spánek děláte opravdu vše, co můžete.

Útulné útočiště

Kromě duševní pohody rozhoduje o kvalitě spánku také místo, kde noc trávíte. Ložnice by ve vás měla vyvolávat pocit bezpečí, abyste se mohli maximálně uvolnit. Univerzální návod, jak si takové útočiště vytvořit neexistuje, výborným pomocníkem jsou však jemné přírodní barvy kombinované s neutrálními tóny. Můžete je použít na doplňcích, stěnách či třeba ložním prádle.

U samotného ložního prádla by vás při jeho výběru měl kromě barevných variací zajímat především materiál. Pokud se při spánku budete nadměrně potit kvůli nepropustnému povlečení a těžké přikrývce, rozhodně vám to na spokojenosti nepřidá. Volte proto vzdušné ložní prádlo například z krepu, který nemusíte ani žehlit. V létě pak vsaďte na Jersey prostěradlo. Pokud v chladnějším počasí trpíte na studené nohy, pořiďte si froté prostěradlo s vyššími hřejivými vlastnostmi a měkké flanelové povlečení. Koupi ložního prádla rozhodně nepodceňujte, nevhodně zvolené prádlo zapříčiní nežádoucí zadržování vlhkosti v látce a pozve do vaší postele velké množství roztočů a bakterií.

Pečlivě vybírejte také matraci, příčinou bolestí zad a pocitu ranní únavy může být nesprávná tvrdost vaší matrace. Pokud si nejste jistí, která je pro vás ta pravá, neváhejte se poradit s odborníkem přímo v obchodě. Důležité je zohledňovat tělesnou váhu a polohu, ve které jste zvyklí spát. Zanedbatelným detailem se pak může zdát strategické umístění postele, ale zkuste ji dát do místa, odkud můžete kontrolovat dveře vleže a uvidíte, že si při usínání budete mnohem jistější.

Nezapomeňte také na dostatečné větrání místnosti, maximální eliminaci rušivých podnětů, nadměrného hluku a přemíry světla.

Stres – zabiják spokojených nocí

Nejčastější příčinou probdělých nocí bývá stres. Spousta z nás si problémy z práce přenáší i do soukromého života a těžko se odpoutává od úkolů, které v rámci profese řeší. Místo spánku pak přemýšlíme nad tím, co nás čeká další den a vytoužený spánek nepřichází. Nemusí jít ale jen o pracovní záležitosti, spouštěče stresu se nachází všude v okolí. Pokud se s nimi také potýkáte, vsaďte na vhodné způsoby uvolnění ještě před ulehnutím. Může jít o podvečerní procházku, horkou vanu nebo třeba chvilku s oblíbenou knihou.

Pokud jste si již vytvořili ideální prostředí, chodíte spát dostatečně uvolnění, a přesto se vám nedostává potřebného nočního odpočinku, pátrejte po dalších příčinách. Může jít například o nedostatek pohybu nebo špatné stravování. V případě hlubších psychických nebo zdravotních problémů raději zvažte návštěvu odborníka.

Zobrazit všechny články