Využijte super akce! Při nákupu zvolte platbu předem a dopravu máte zcela ZDARMA :)

Nakupte ještě za 1 500 Kč a získáte dopravu ZDARMA
0 0 Kč

Do košíku zatím nebyly přidány žádné položky.

+420 228 226 183Po-Pá 9-17

Napsáno: 19. 02. 2018

Kvalitou spánku jsme se už zabývali. Vlastně se všemožně snažíme ten váš, co nejvíce zpříjemnit. Psali jsme už o spánkových laboratořích, poradili, jak vybrat polštář nebo peřinu a jak moc je důležitý výběr matrace. Je tu ale ještě jedna věc, která vám klidný spánek může zkomplikovat, a tou je mobilní telefon.

 

Patříte k těm, kdo nedá svůj smartphone z ruky ani když jde ulehnout do postele? Pak byste měli vědět, že je to možná příčina, proč se vám špatně usíná. Tomuhle fenoménu se věnovalo už v minulosti množství výzkumů. Shodují se na tom, že modré světlo, které telefony vyzařují může mít na to, jak se pak vyspíte, celkem zásadní vliv.

 

Některé výzkumy přichází s výsledky, které poukazují na to, že přes 70 % lidí svůj telefon nechává na dosah ruky i během spánku. Většina uvedla, že je to způsobeno tím, že si na zařízení nastavují budík. I přes to, jsou jiné možnosti, jak ranní vstávání vyřešit. Více než třetina respondentů ale přiznala, že telefon normálně používají i těsně před usnutím. Výzkum porovnával i oblíbenost televize v ložnici, a i v této oblasti telefon toto tradiční médium předstihl.

 

Co si tím způsobujeme?

 

Nejde jen o to, že nás může od klidného spánku rušit neustálé pípání příchozích zpráv, na které prostě musíme odpovědět hned. Problematické je i světlo, které elektronika vyzařuje. Například odborníci na feng shui radí nechat telefon za zavřenými dveřmi v úplně jiné místnosti. Do rána vám nic neuteče a vy si pořádně a nerušeně odpočnete.

 

Jestli máte často problém hlavně s tím vůbec zabrat, i tady může situaci komplikovat mobilní telefon. Výzkumy ukazují, že lidé, kteří sedí u obrazovek více než 4 hodiny denně mají o 49 % větší riziko, že budou usínat až hodinu. Tím, že si telefon vezmete i do postele, tuto statistiku jen potvrdíte.

 

Zkracování doby spánku, stimul nervového systému i narušení biologických hodin organismu, to jsou všechno negativní doprovodné projevy používání elektroniky před spaním. Naše ložní prádlo a další doplňky vybírejte klidně u odpolední kávy z pohodlí domova, nenechte se rušit. Telefon i počítač nechte večer v obýváku a užijte si plnohodnotný a kvalitní spánek!

Zobrazit všechny články