Nakupte ještě za 2 000 Kč a získáte dopravu ZDARMA
0 0 Kč

Do košíku zatím nebyly přidány žádné položky.

+420 228 226 183Po-Pá 9-17

Napsáno: 17. 02. 2021

Věděli jste, že existují spánkové polohy, které pozitivně nebo negativně ovlivňují zdraví a duševní pohodu? Výběr správné spánkové polohy je klíčem k vydatnému odpočinku. Podívejme se blíže na jednotlivé spánkové polohy, a jaký vliv má na kvalitu spánku ložní výbava.

Druhy spánkových poloh – najděte si mezi nimi tu svou!

Spánkové polohy bychom mohli rozdělit na spaní na zádech, spaní na boku, spaní na břiše a spaní v klubíčku. Poznejte výhody a nevýhody těchto poloh a v jaké poloze zmírníte zdravotní obtíže.

Spaní na zádech

Tělo je při spaní na zádech v přirozené poloze, a tím odeznívají bolesti zad a krční páteře. Zbavíte se nočního pálení žáhy, protože žaludeční kyseliny nemohou pronikat do jícnu. Ženy si v poloze na zádech udrží dlouhodobě pevné poprsí a vyhlazený dekolt. Odborníci se shodují v tom, že se jedná o nejzdravější polohu. Naopak v této poloze lidé nejvíce chrápou a může se u nich objevit spánková apnoe, během které přestávají dýchat.

Spaní na boku

Pokud chrápete, spěte na boku. Těhotné ženy, lidé s pálením žáhy a osoby s trávicími problémy by měli spát na levém boku. Poloha na levém boku navíc podporuje funkci lymfatického systému a prospívá srdci. Naopak spaní na pravém boku může zintenzivnit vaše imunitní, srdeční a urologické potíže.

Spaní na břiše

Oblíbili jste si spaní na břiše? Pánové ocení, že v této poloze takřka nebudou chrápat. Poloha na břiše přináší úlevu při bolestech bederní páteře a snižuje vysoký krevní tlak. Zatěžujete ale své klouby a svaly. Ženy mohou pociťovat bolesti prsou a mohou uspíšit tvorbu vrásek. Odborníci nedoporučují polohu na břiše, protože snižuje kvalitu spánku a přispívá ke špatným snům.

Spaní v klubíčku

Schoulením do klubíčka kopírujete embryonální polohu. Zatímco plodu v děloze neškodí, vy se můžete probudit s bolestmi krku a zad. Tato poloha je pro vaše tělo nejhorší. Neprotáhne vám svaly ani vazy, špatně se vám při ní dýchá a namáháte neurologický systém. Volte raději polohu na levém boku.

Podpořte zdravý spánek

Zdravý spánek podpoříte správnou matrací, polštářem, přikrývkou a povlečením. Při výběru ložní výbavy zohledněte, v jaké poloze nejčastěji spíte. 

    • V poloze na zádech potřebujete měkkou matraci a vyšší, anatomicky tvarovaný polštář se středně měkkou výplní.
    • V poloze na boku se neobejdete bez velmi tvrdé matrace a bez vyššího, anatomického polštáře s pevnější výplní. 
    • V poloze na břiše se vám bude dobře spát na nízkém, měkkém polštáři a na tvrdé matraci.

Za celou noc se člověk převrátí v posteli až třicetkrát. Pokud nevydržíte většinu noci v jedné spánkové poloze, upřednostněte matraci podle své hmotnosti a středně vysoký polštář s pevnou a zároveň pružnou náplní.

Přikrývky a povlečení vyberte podle svého zdravotního stavu

Při nákupu přikrývky přihlédněte ke svému zdravotnímu stavu. Alergici by měli sáhnout po přikrývkách s náplní z mikrovlákna nebo z hypoalergenní vlny, v které se nedrží roztoči ani plísně. Jen tak dosáhnete zdravého a ničím nerušeného spánku. Povlečení pořiďte z kvalitního materiálu s ohledem na roční období. Výrobci jdou s dobou a nabízejí povlečení s antibakteriální a antistresovou úpravou.

Zobrazit všechny články

Související produkty
/ /