Využijte super akce! Při nákupu nad 1000 Kč zvolte platbu předem a dopravu máte zcela ZDARMA :)

Nakupte ještě za 1 000 Kč a získáte dopravu ZDARMA
0 0 Kč

Do košíku zatím nebyly přidány žádné položky.

+420 228 226 183Po-Pá 9-17

Napsáno: 29. 05. 2017

Se spaním to nepřehánějte a volte klidné barvy

Příliš málo, ale i zbytečně mnoho spánku tělu škodí. Ať budete spát jen pár hodin, nebo prospíte celé dopoledne, výsledek bude stejný – nesoustředěnost, únava a špatná nálada. Chronické nevyspání i dlouhé vyspávání jsou také zdrojem různých více či méně závažných zdravotních komplikací. Dopřejte si proto každý den sedm až devět hodin a vaše tělo vám bude vděčné. Zároveň myslete na to, že kvalitnější spánek přichází uprostřed noci, zkuste proto zalehnout už před půlnocí.

Do postele s klidnou hlavou

Kvalitu spánku můžete ovlivnit víc, než si myslíte. Třeba tím, v jakém psychickém rozpoložení si půjdete lehnout. Mějte na paměti, že usínat byste měli s klidnou hlavou. Dosáhnout toho můžete různými způsoby, každému vyhovuje něco jiného. Aby tělo vědělo, že je čas zpomalit a odpočívat, vytvořte si pravidelný režim. Pokud budete chodit spát ve stejný čas a stejně tak i vstávat, tělo se tomu přizpůsobí. Před spaním se navíc doporučuje odložit elektroniku a místo koukání do počítače otevřít třeba knihu. Stejně zklidňující efekt může mít také příjemná hudba, relaxační cvičení nebo koupel.

Vybírejte barvy s rozumem

Až budete uvažovat nad barevnými kombinacemi ve vaší ložnice, berte v potaz, že i barvy mají vliv na kvalitu spánku. Namísto divokých křiklavých odstínů volte raději jemné tóny přírodních barev. Ideální jsou zelená nebo modrá, napomáhají tělu relaxovat a uklidnit se po náročném dni.

Předcházejte vzniku alergie nebo astmatu

Jednou z hlavních zásad při boji proti alergii, která vám může velmi znepříjemnit nejen spánek, ale celý život, je pravidelné praní ložního prádla. Odborníci doporučují vyměňovat jej zhruba po týdnu až dvou, a to i přes to, že se vám ještě nezdá špinavé. V povlečení i prostěradle se totiž zachytávají nejrůznější mikroskopické nečistoty, které pouhým okem nezaregistrujete. Během spánku se navíc přirozeně potíme a vlhkost z těla je odváděna právě do ložního prádla, ve kterém pak řádí roztoči a bakterie.

Vedle ložního prádla by vaší pozornosti neměla uniknout ani matrace, kterou je třeba pravidelně vysávat. Abyste prodloužili její životnost a zabránili znečištění, doporučujeme pořídit si praktický chránič na matraci. Je vodou nepropustný, snadno se na matraci přichytí a můžete jej jednoduše vyprat na 60 °C.

Stejně tak je nutné alespoň dvakrát ročně vyprat peřinu a polštář. I v nich se vlhkost usazuje a jistě uznáte, že navlékat čisté ložní prádlo na špinavé lůžkoviny by nemělo smysl.

Zobrazit všechny články